Internetbureau AddVision
Internetbureau AddVision
Stationspark 980
3364 DA Sliedrecht
0184 42 44 00 - info@addvision.nl
De top bereiken met internet? Wij gaan tot het uiterste!

 
search
30-09-2014 Voor veel webshops en -sites is Google Adwords één van de belangrijkste manieren om bezoekers te krijgen. Lees verder hoe je in AdWords van je concurrent wint met de nieuwe highlight extensies.

Leestijd: 5 minuten

Voor veel bedrijven is Google Adwords één van de belangrijkste manieren om bezoekers op de website of -shop te krijgen. Vroeger was je er met een leuke tekst, wat zoektermen en het instellen van je bod. Tegenwoordig biedt Google ons allerlei extra mogelijkheden. 


Tip: Win met de nieuwe highlight extensies

Eén van de recente uitbreidingen van AdWords zijn de highlight extensies. Hiermee voeg je unieke aspecten van je bedrijf toe aan je advertentieteksten. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld meteen zien dat je binnen 24 uur levert en hoe groot je assortiment is.

Hieronder zie je een voorbeeld van een campagne die we voor Epine Camerashop beheren. De advertentie springt er duidelijk uit ten opzichte van de concurrent en dat heeft resultaat!

Nieuw: Highlight extensies in AdWords - Tip: Win met de nieuwe highlight extensies

Dankzij het tonen van de highlight extensies in de campagne van Epine Camerashop haalden we 141% meer kliks zonder extra kosten per klik!

 

Waarom highlight extensies gebruiken?

Bezoekers in Google zitten volop in hun beslissingsproces. Alles wat kan helpen om snel keuzes te maken wordt hierin betrokken. Met de nieuwe highlight extensies heb je weer een extra mogelijkheid in handen om jezelf te onderscheiden.

 

Als het lukt om meer bezoekers te verleiden op je advertentie te klikken, zorgt dit niet alleen voor meer bezoek. Google houdt namelijk rekening met de kwaliteit van advertenties. Als jouw advertenties meer klikken genereren dan die van je concurrent, dalen de kosten per klik. Mooier kan toch bijna niet?

Aan de slag

Overtuigd van het belang van de highlight extensies? Dan is het hoog tijd om aan de slag te gaan! Zet je je advertentiecampagne zelf op? In het artikel Extra highlight-tekst weergeven onder uw advertentie lees je hoe het werkt. Voor de highlight extensies geldt in het bijzonder: houd de tekst kort, wees specifiek en gebruik zo min mogelijk hoofdletters.

In de AdWords campagnes die wij voor onze klanten beheren maken we uiteraard gebruik van deze nieuwe kans. Geef jij je campagne of de aanpassing daarvan ook liever uit handen? Neem dan contact met ons op. Wij zetten onze kennis en ervaring graag voor je in.  

Neem direct contact op
Vrijblijvend, binnen 24 uur een idee van de kosten.