Internetbureau AddVision
Internetbureau AddVision
Stationspark 980
3364 DA Sliedrecht
0184 42 44 00 - info@addvision.nl
De top bereiken met internet? Wij gaan tot het uiterste!

 
search
Geschreven door Edwin op 26-07-2016 Heb jij al last van een writers-block voor je begint met schrijven? Je bent niet de enige. Het bedenken waarover je gaat schrijven, is één van de lastigste dingen. Laat je niet langer weerhouden door gebrek aan inspiratie. Google is een nieuwsjunkie, dus je site heeft echt nieuws nodig! Met deze 5 tips kan jij voortaan snel aan de slag.

Leestijd: 5 minuten

Heb jij al last van een writers-block voor je begint met schrijven? Je bent niet de enige. Het bedenken waarover je gaat schrijven, is één van de lastigste dingen. Laat je niet langer weerhouden door gebrek aan inspiratie. Google is een nieuwsjunkie, dus je website heeft echt nieuws nodig! Met deze 5 tips kan jij voortaan snel aan de slag.

Een belangrijk uitgangspunt vooraf: koppel het bedenken van onderwerpen los van het schrijven. Zorg dat er een lijstje met ideeën ligt!  


1) ORGANISEER EEN PERIODIEKE BRAINSTORM

Neem het bedenken van onderwerpen voor je nieuws- of blogpagina regelmatig mee in overleg met collega’s. Een terugkerend brainstormmoment kan je voor weken vooruit helpen.

2) GEBRUIK GOOGLE ALERTS

Met je Google account kan je zogenaamde Google Alerts instellen. Je geeft dan aan dat je updates wilt ontvangen over bepaalde zoektermen als zij op internet verschijnen. Je kunt instellen hoe vaak je een melding wilt ontvangen, in welke taal en bijvoorbeeld ook in welke regio. Voor onszelf hebben we bijvoorbeeld de volgende alerts ingesteld.

5 tips voor het bedenken van nieuwe content - 2) Gebruik Google Alerts

TIPS VOOR HET INSTELLEN VAN GOOGLE ALERTS

De eerste alerts die je instelt zouden je bedrijfsnamen en eventuele synoniemen daarvan moeten zijn. Zo weet je het altijd als er iets nieuws is geplaatst over je bedrijf. Daarnaast raden we aan belangrijke zoektermen voor je bedrijf in te stellen. Hierdoor ben je meteen op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn of als er bijvoorbeeld een nieuw onderzoek naar buiten is gebracht met betrekking tot jouw dienst of product. Let er wel op dat nieuwsberichten niet een op een gekopieerd mogen worden. Dit ziet Google als dubbele content en draagt dus niet bij aan je vindbaarheid.

3) LAAT JE INSPIREREN DOOR EEN CONTENTKALENDER

Wees voorbereid op de actualiteit door te werken met een contentkalender. Je kunt een voorbeeld downloaden bij Buzzcapture.

4) MAAK EEN SWIPE FILE

We kennen het allemaal wel. Je bent gewoon wat aan het rondkijken en klikken op internet en ineens kom je wat tegen dat je prikkelt en waarvan je denkt: hé, daar kan ik wat mee, dat moet ik onthouden! Meestal vergeet je het helaas toch weer door de vluchtigheid van het moment.

Een swipe file is de uitkomst. Het is een mapje op je computer of telefoon waarin je alles verzamelt dat je prikkelt of inspireert. Dit kunnen artikelen zijn, plaatjes, filmpjes, teksten etc.. De volgende keer dat je vastloopt bij het schrijven, scroll je door je swipe file vol inspiratie.

Mijn laatste swipe file? Een top retargetting actie van Coolblue. ’s Ochtends had ik wat rond zitten kijken bij Coolblue bij de Kobo e-readers, puur ter oriëntatie. ’s Middags kwam onderstaande langs bij Instagram.

5 tips voor het bedenken van nieuwe content - 4) Maak een swipe file

5) VERVERS JE BESTAANDE BERICHTEN

Het verversen van je eerder geschreven content kost weinig energie, maar kan een grote impact hebben. Hoe dat werkt lees je in mijn blog De kracht van verse content.

Succes!

Neem direct contact op
Vrijblijvend, binnen 24 uur een idee van de kosten.