De samenwerking met De Stoffenkraam gaat ver. Het is met elkaar continu zoeken naar nieuwe kansen om verder te groeien. Verder praten over onze rol in dit proces? Bel dan Jurriën van Drunen (ondernemer).
In 2002 kregen we een aanvraag van Jurriën van Drunen. Hij was succesvol op verschillende weekmarkten. En wat op de markt kan, moet toch ook op internet kunnen? Het is bijna niet meer voor te stellen, maar in 2002 was de algemene mening dat je stoffen niet via een webshop verkoopt. Stoffen moet je toch eerst voelen? Toch maakten we met elkaar plannen. Nummer 1: uitstekend vindbaar zijn!
De eerste webshop was direct een succes. Naast een uitstekende vindbaarheid bleek Marktplaats een mooi kanaal om extra verkeer naar de webshop te trekken. We maakten binnen no-time tonnen omzet. Dat smaakte naar meer, dus met elkaar bouwden we de webshop uit. De nieuwste webshop zag in 2014 het levenslicht, met nog steeds uitstekende resultaten. De omzet groeide door de nieuwe webshop met dik 20%. Inmiddels verkopen we via de webshop honderden kilometers stof per jaar.
Voor een webshop als die van de De Stoffenkraam is goedkoop bezoek cruciaal. We doen dan ook nauwelijks wat met Adwords en zetten vooral in op de 'organische vindbaarheid'. Hiermee trekken we vele tienduizenden bezoekers per maand naar de webshop. Wanneer we datzelfde verkeer zouden willen trekken met Adwords, zouden we minstens tienduizend euro aan Adwords kwijt zijn.
De vindbaarheid in Google is zo ingestoken dat je als bezoeker direct landt op een pagina met aanbod dat aansluit op je zoekopdracht. Zoek je bijvoorbeeld op katoenen stof (NB: we staan op nr 1 met 519.000 concurrenten) dan zie je ook direct katoenen stoffen. Met het filter kan je vervolgens het aanbod verder filteren, zodat je de stof vindt die jij nodig hebt.
De webshop is uitgerust met een supersnelle zoekmachine. Begin te tikken en de zoekmachine geeft direct resultaat. De zoekresultaten worden automatisch weergegeven op basis van populariteit. Hierdoor kunnen we bezoekers die weten wat ze zoeken razendsnel van dienst zijn. Het is duidelijk dat dit loont, want meer dan de helft van de omzet komt van bezoekers die de zoekmachine gebruikten.
"Uw winkelwagen staat nog voor u klaar". Wanneer je als bezoeker je bestelling wel startte, maar niet afronden, kun je zomaar een e-mail in je mailbox krijgen die begint met deze zin. Met deze e-mail kunnen we een substantieel deel van de bezoekers alsnog verleiden om hun bestelling af te ronden. Hetzelfde geldt voor het versturen van e-mails wanneer er nieuwe stoffen binnen zijn. Bezoekers kunnen zelf aangeven in wat voor soort stoffen ze geïnteresseerd zijn en krijgen vervolgens het nieuwe aanbod automatisch in de mailbox.
373% meer aanvragen door meer nadruk te leggen op de voordelen van de lasgroothandel en de mogelijkheid te bieden om een prijsaanvraag te doen via WhatsApp.
€ 400.000 extra op jaarbasis voor Betonstaal.nl door processen zoveel mogelijk te automatiseren met een uitgebreide B2B webshop op maat.
De website voor internationale handel in machines, gekoppeld aan Exact en voorzien van e-mailmarketing automation.
B2C webshop waarmee we honderden kilometers modestof per jaar verkopen. En al klant sinds 2002!