Internetbureau AddVision
Internetbureau AddVision
Stationspark 980
3364 DA Sliedrecht
0184 42 44 00 - info@addvision.nl
De top bereiken met internet? Wij gaan tot het uiterste!

 
search

Conversie optimalisatie voor B2B website

Conversie optimalisatie voor B2B website - Conversie optimalisatie voor B2B website Conversie optimalisatie voor B2B website - Conversie optimalisatie voor B2B website

373% meer aanvragen voor Lastechniek Rijnmond


LASGROOTHANDEL MET 300.000 KG LASMATERIALEN OP VOORRAAD

Lastechniek Rijnmond is de groothandel op het gebied van lasbenodigdheden. Met ruim 30.000 KG aan lasmaterialen op voorraad, voorziet het bedrijf de professionele lasser van de beste producten mét een scherpe prijs.

ALLES OM VANDAAG EN MORGEN DE BESTE KEUZE TE ZIJN

Lastechniek Rijnmond heeft al meer dan 40 jaar ervaring en doet er alles aan om vandaag en morgen de beste keuze te zijn voor lassers. Onder andere door genoegen te nemen aan minimale marges en een snellere levering te bieden.

Conversie optimalisatie voor B2B website - Conversie optimalisatie Lastechniek Rijnmond

DE AANLEIDING

Concurrentie die op de loer ligt en het mobiele websiteverkeer wat in rap tempo toeneemt. Reden genoeg voor lasgroothandel Lastechniek Rijnmond om actie te ondernemen en zijn concurrenten een stap voor te blijven online.

DE AANPAK

Van de stap hebben we een sprong weten te maken door meer nadruk te leggen op het onderscheidend vermogen van Lastechniek Rijnmond. Ook is de mobiele website flink op de schop gegaan en is het mogelijk gemaakt om jouw prijsaanvraag via WhatsApp te doen. 

HET RESULTAAT

Een website waarop bezoekers duidelijk geïnformeerd worden over de voordelen van de lasgroothandel en welke beter scoort op mobiel. Het aantal aanvragen steeg met 373%, de mobiele website speelde hier een grote rol in.

Neem direct contact op
Vrijblijvend, binnen 24 uur een idee van de kosten.

TOENAME VAN CONCURRENTIE EN HET MOBIELE VERKEER GROEIT

Naar verwachting zal in de komende jaren de concurrentie gaan toenemen. Directe concurrenten gaan meer terrein winnen en bestaande groothandelaren zullen lasbenodigdheden gaan toevoegen aan het assortiment. Daarnaast was er een sterke groei zichtbaar in het mobiele verkeer. In 2019 was het mobiele verkeer goed voor 36% van al het websiteverkeer. Dit samen was voor Lastechniek Rijnmond reden genoeg om niet stil te gaan zitten en de concurrentie een stap voor te blijven.

Conversie optimalisatie voor B2B website - Achtergrondfoto

MEER NADRUK GELEGD OP HET ONDERSCHEIDEND VERMOGEN

Lastechniek Rijnmond onderscheidt zich op het gebied van operational excellence. Dit wil zeggen dat de groothandel uitblinkt in het goed en efficiënt uitvoeren van alle bedrijfsprocessen. Om in te spelen op de toenemende concurrentie, stond meer nadruk leggen op de voordelen hiervan centraal tijdens de conversie optimalisatie van de website. Daarnaast zijn er diverse optimalisaties uitgevoerd aan de mobiele website. Dit om de mobiele website nog gebruiksvriendelijker te maken. 

DE BEZOEKERS BETER INFORMEREN OVER DE VOORDELEN

Op basis van het doel om bezoekers beter te informeren over de voordelen van Lastechniek Rijnmond zijn er verschillende optimalisaties uitgevoerd. We plaatsten de drie belangrijkste voordelen in de header en om de drie producten in de productenoverzichten. Daarnaast is het productdetail uitgebreid met contentblokken over merk-informatie en zijn de voordelen van Lastechniek Rijnmond nog een extra keer uitgelicht. 

Afbeelding 1 - Contentblokken op het productdetail:

Conversie optimalisatie voor B2B website - Conversie optimalisatie website

PRIJSAANVRAAG DOEN NU OOK MOGELIJK VIA WHATSAPP

Ook is tijdens de conversie optimalisatie de mobiele website aangepakt. De huidige opmaak is verbeterd en de oude filter is vervangen voor de nieuwste versie. Contact opnemen via WhatsApp was al mogelijk op de website. Via de header werden bezoekers doorgestuurd naar de app, wanneer ze hiervoor kozen. Wegens succes is het communicatiekanaal verder uitgerold en is het nu ook mogelijk om op het productdetail een prijsaanvraag te doen via WhatsApp. 

Afbeelding 2- WhatsApp op het productdetail van de website:

Conversie optimalisatie voor B2B website - Mobiele optimalisatie

"Dit project heeft een resultaat opgeleverd, waar we alleen maar stiekem van konden dromen. "

Richard Roovers
Eigenaar Lastechniek Rijnmond

DRIE KEER ZOVEEL AANVRAGEN VOOR LASTECHNIEK RIJNMOND

Ondanks de toenemende concurrentie heeft de conversie optimalisatie voor Lastechniek Rijnmond zijn vruchten afgeworpen. In totaliteit zag de lasgroothandel het aantal aanvragen stijgen met 373%. Het aantal aanvragen via de mobiele website vervoudigde zich zelfs met meer dan tien keer. Het WhatsApp-kanaal was goed voor 47% van de aanvragen. 

Conversie optimalisatie voor B2B website - Resultaat conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie voor B2B website - Resultaat conversie optimalisatie

Overtuigd van onze expertise?

Wij bieden een totaaloplossing voor online marketing
en gaan tot het uiterste voor resultaat.
Lees meer over marketing

Neem direct contact op
Vrijblijvend, binnen 24 uur een idee van de kosten.

Een greep uit onze klanten


In de afgelopen 25 jaar hebben we internet aan het werk gezet voor meer dan 275 bedrijven.
 
Conversie optimalisatie voor B2B website - Conversie optimalisatie voor B2B website

Conversie optimalisatie voor B2B website

373% meer aanvragen door meer nadruk te leggen op de voordelen van de lasgroothandel en de mogelijkheid te bieden om een prijsaanvraag te doen via WhatsApp.

 
Conversie optimalisatie voor B2B website - Maatwerk B2B webshop met product configurators

Maatwerk B2B webshop met product configurators

€ 400.000 extra op jaarbasis voor Betonstaal.nl door processen zoveel mogelijk te automatiseren met een uitgebreide B2B webshop op maat.

 
Conversie optimalisatie voor B2B website - B2B Website gericht op verhogen omzetsnelheid

B2B Website gericht op verhogen omzetsnelheid

De website voor internationale handel in machines, gekoppeld aan Exact en voorzien van e-mailmarketing automation.

 
Conversie optimalisatie voor B2B website - Met een webshop kilometers stof verkopen...

Met een webshop kilometers stof verkopen...

B2C webshop waarmee we honderden kilometers modestof per jaar verkopen. En al klant sinds 2002!

 
Conversie optimalisatie voor B2B website - Vernieuwende franchiseformule voor Baden-plus

Vernieuwende franchiseformule voor Baden-plus

Franchiseformule in badkamers. Wij zorgden ervoor dat ze vanuit één beheer elke franchisenemer een eigen website geven.

 
Conversie optimalisatie voor B2B website - De multisites van Baars Verzekeringen

De multisites van Baars Verzekeringen

B2C webshop waarmee we honderden kilometers modestof per jaar verkopen. En al klant sinds 2002!