Internetbureau AddVision
Internetbureau AddVision
Stationspark 980
3364 DA Sliedrecht
0184 42 44 00 - info@addvision.nl
De top bereiken met internet? Wij gaan tot het uiterste!

 
search

Verrassende uitkomst!

Verrassende uitkomst! - Blog Verrassende uitkomst! - Blog
Geschreven door Dirk op 05-05-2015 Hoeveel impact heeft Googles mobile friendly update op de zoekmachine posities van uw site? Wij bekeken het voor een aantal van onze klanten en de uitkomst is zeer verrassend!

Leestijd: 5 minuten

Op 23 augustus 2016 maakte Google bekend dat het mobile-friendly label weer verdwijnt. Lees er meer over in ons blog 'Slechts 15% websites nog niet mobielvriendelijk'.    

Drie weken geleden schreef ik over de mobile friendly deadline. Inmiddels is Googles update van de zoekmachine uitgevoerd en is mobiel vriendelijkheid een ranking factor.

Hoeveel impact heeft deze belangrijke update werkelijk op uw site? Wij bekeken het voor een aantal van onze klanten en de uitkomst is zeer verrassend! 


Geen overtuigende veranderingen

De uitkomsten van ons onderzoek laten op dit moment helemaal geen overtuigende veranderingen in de zoekresultaten zien! 57% van de niet mobiele sites daalt licht in de zoekresultaten. Mobiel vriendelijke sites stijgen licht. De effecten zijn echter minimaal en de cijfers zijn gebaseerd op een korte periode.

''Een pagina met content van hoge kwaliteit die niet mobiel vriendelijk is, zal nog steeds hoog scoren als het geweldige content heeft voor de zoekvraag.''

Google Webmaster Central Blog

 

Goede content wint

De lage impact is waarschijnlijk deels te verklaren doordat goede content nog steeds van het grootste belang is voor de weergave van zoekresultaten.

Internationale onderzoeken

Ook verschillende internationale partijen hebben onderzoek gedaan naar de wijzigingen binnen de mobiele resultaten en de impact hiervan. Moz is net als de meeste Nederlandse bedrijven niet onder de indruk, maar Search Metrics ziet al wel duidelijke winnaars en verliezers.

Mobiel vriendelijk worden?

Als uw site nog niet mobiel vriendelijk is, is er op dit moment in Googles zoekresultaten dus nog niet veel aan de hand. Blijf wel alert, want de kans is groot dat de impact van het mobile friendly label langzaam toeneemt. En vergeet niet ….. mobiel vriendelijk worden doet u niet voor Google, maar voor uw klanten!

Neem direct contact op
Vrijblijvend, binnen 24 uur een idee van de kosten.